חיפוש

האם להיות קוסם דורש כישרון טבעי?

בתקופה האחרונה מופעי קוסמות הפכו למופעים מבוקשים ביותר. חובבי ההופעות, קוסמים בתחום וצופים שונים מעלים לאחרונה דיון סביב השאלה האם יכולת הקוסמות הינה כישרון טבעי או כזו שניתן לרכוש? ייתכן ולא קיימת תשובה חד משמעית לשאלה זו אבל הנה מספר דעות שונות שעוסקות בשאלה זו.

 

איך נראה כישרון טבעי של קוסם?

בעוד שכישרון ידיים הוא דבר שניתן ללמוד, היכולת להשתמש באביזרים ולבצע פעלולים שונים, כריזמה היא כישרון טבעי שבא לידי ביטוי בהופעת הקוסם. כמו כל פרפורמנס אחר מדובר בהופעה שצריכה למשוך את תשומת לב הקהל ולהיות מהנה, ישנם כאלו שמתמקדים בהופעה מותחת ומסקרנת בעלת אנרגיה דרמטית בעוד שאחרים יודעים להצחיק ולשעשע את הקהל, יכולת זו מגיעה לרוב מכישרון טבעי כיוון שמאוד קשה ללמוד את כריזמת ההופעה, או למשל לגרום לאנשים לצחוק בקול. אם כן, נדמה כי ישנו מרכיב של כישרון טבעי לקוסם והוא הכריזמה.

 

טלפתיה

קוסמים רבים הם גם אמני חושים שמתעסקים בקריאת מחשבות, טלפתיה וקריאת שפת גוף לדוגמא yago.co.il. עולה השאלה האם מדובר בתחום שניתן ללמוד אותו ולתרגל אותו. ככל הנראה הקוסם למד וחקר את הנושא, אולי הוא עבר סדנאות ותרגל רבות את הטריקים שבשרוולו ועדיין, נדמה שישנו מרכיב של אינטואיציה איתו הקוסם נולד, שמסייע לו לשטות בקהל ולהצליח בהעברת הקסמים לקהל. האם טלפתיה היא יכולת מולדת? כנראה שלעולם לא נדע אבל הקוסמים הטובים, שמעלים אצלנו את השאלה: איך זה הגיוני?? גורמים לנו לתהות האם מדובר בקסם אמיתי,  וזו מעלתו של הקוסם.

 

מכירים את הסדרות שמגלות את סודות הקוסמים?

כנראה יצא לכם להיתקל במהלך חייכם בהופעה של קוסם, שחושף כיצד הטריקים נעשים. ההופעות הללו מציגות לנו שאמנם בעוד שישנם פעלולים שנראים לנו על-טבעיים, מדובר בתרגול ויכולת שאנשים יכולים לרכוש. הרי מהו כישרון? זוהי היכולת לבצע דבר מה, סגולה שמכשירה את האדם לבצע פעולה מסוימת, כישור שמתורגל במשך תקופה מסוימת כמה שיותר, הוא מה שיהפוך את האדם הרוכש למקצועי. אז גם אם כל אחד יכול ללמוד להיות קוסם, לא כל אדם עושה זאת. הקוסם אשר השקיע זמן בלמידת הכישורים כנראה בעל יכולת טבעית להתמיד ולהתפתח ואותה הכריזמה שציינו קודם.

 

חלק מיופיו של הקסם הוא העובדה שאנחנו פשוט לא יודעים

לא לדעת האם מדובר ביכולת על טבעית או בפעלולים וטריקים, הוא מה שהופך את המופע שאנחנו צופים בו למרגש ומרתק. האמונה שעקבתם אחרי כל צעד של הקוסם ועדיין, הוא הצליח להפתיע אתכם, היא זו שהופכת את המופע למהנה. בין אם אתם מאמינים שמדובר ביכולת על טבעית או באדם שרכש את הכישרון הזה- יש קסם בעצם העובדה שאנחנו פשוט לא יודעים את התשובה לכך.

קוֹסֵם

אולי תאהבו גם את