חיפוש

בידוד אקוסטי – איך להתקינו שלב אחר שלב

יצירת סביבה שלווה ושקטה חיונית לנוחות ולתפקוד היומיומי. בידוד אקוסטי ממלא תפקיד מכריע בשיפור האווירה בחללי מגורים ותעשייה. במדריך זה, נסקור יחד איתכם שלב אחר שלב את תהליך ההתקנה של בידוד אקוסטי.

 

שלב 1: הערכת הצרכים האקוסטיים:

לפני שנתחיל את תהליך ההתקנה, חשוב לזהות באילו אזורים נדרש בידוד אקוסטי. בשלב זה בדקו מה אתם רוצים שיהיה, אילו אזורים צריכים להיות מבודדים ומה עוצמת הבידוד הנדרשת.

שלב 1_ הערכת הצרכים האקוסטיים

שלב 2: התאימו את החומרים הנדרשים:

כדי לקבל בידוד אקוסטי יעיל, תצטרכו להתאים את החומר האקוסטי הנדרש ליצירת בידוד אקוסטי מושלם. אם אתם רוצים בידוד אקוסטי עמיד לחום או לחות, תצטרכו לבחור בחומר אחר לעומת בידוד האמור לבודד טרמית. לכל אזור חשוב להתאים חומרי בידוד תואמים לתנאי השטח.

 

שלב 3: הזמנת החומרים הנדרשים:

אחרי שאתם יודעים איזה חומר בידוד אתם צריכים לכל אזור המצריך התקנת בידוד אקוסטי, עליכם למדוד את השטח המיועד להתקנה ולחשב כמה לוחות אקוסטיים / חומרי בידוד תצטרכו להזמין כדי להנות מבידוד יעיל.

 

שלב 4: הכנת השטח להתקנה:

בשלב זה יהיה עליכם לנקות ולהכין את השטח להתקנה. הכנת השטח תכלול הזזת רהיטים כבדים או כל פריט אחר המהווה מכשול בדרך להתקנת הבידוד.

 

שלב 5: התקנת הבידוד האקוסטי:

בשלב הבא יהיה עליכם להתקין את לוחות הבידוד בחללים שבחרתם. יש בידודים אותם משלבים במהלך בניית המבנה, ויש בידודים מותאמים להוספה במבנה מוכן.

 

התקנת בידוד לקיר-

חותכים את חומר הבידוד הנבחר כך שיתאים למידות הקיר. מכניסים את הבידוד לתוך חללי החריצים בקיר – בין הלבנים. כדאי להדביק את הבידוד או להדק אותו עם קיר גבס או חומרי גימור אחרים להשלמה.

 

בידוד תקרות ורצפות-

בידוד תקרות יעשה באמצעות לוחות אקוסטיים בדרך כלל. בידוד רצפות יוטמע בין שכבות הריצוף ואם מדובר במבנה מוכן, ניתן להניח שטיח להגברת הבידוד הקיים.

שלב 5_ התקנת הבידוד האקוסטי

שלב 6: איטום פערים וסדקים:

יש לדאוג לחומר איטום עמיד כדי לאטום רווחים או סדקים בקירות, תקרות או רצפות. שלב זה חיוני למניעת נזילות ולהבטחת יעילות הבידוד.

 

שלב 7: התקנת וילונות כבדים:

כדי לבודד רעשים הנכנסים מעבר לחלון,  תלו וילונות כבדים מעל החלונות. כך תוסיפו שכבה נוספת של בידוד קל. תוספת פשוטה זו יכולה לתרום משמעותית להפחתת הרעש החיצוני בחדר.

 

שלב 8: התאמת הבידוד:

גם לאחר השלמת ההתקנה, העריכו את יעילות הבידוד האקוסטי. בצעו התאמות לפי הצורך, תוך התחשבות באמצעים נוספים אם לא אטומים ומבודדים מספיק.

 

שלב 9: התייעצו עם אנשי מקצוע:

התייעצות עם אנשי מקצוע מהתחום יכולה לכוון אתכם אל הבידוד היעיל ביותר למבנה שלכם.

 

לסיכום

כל אחד יכול להנות מדירה מבודדת ואטומה. בידוד אקוסטי נכון יכול לשפר משמעותית את הנוחות הכללית של חללי המגורים והתעשייה וכפי שסיכמנו כאן, השלבים להתקנה לא מורכבים כל כך.

שלב 9_ התייעצו עם אנשי מקצוע

אולי תאהבו גם את

חדר רחצה
4 פריטי חובה לאמבטיה

האמבטיה, למרות היותה מקום לא גדול במיוחד היא חדר עם לא מעט ציוד. כדי לא ליצור מצב שבו האמבטיה שלנו עמוסה מידי, חשוב לבחור את

קראו עוד »
כספת עם מנעול
איך לבחור קוד חזק למנעול?

למרות שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים אנחנו מאוד רגילים לראות מנעולים שעובדים תוך זיהוי העיניים שלנו או טביעת האצבע, אנחנו רואים שיש גם מנעולי קומבינציה

קראו עוד »
חנות
4 יתרונות ברשתות צל לבית

הקיץ הישראלי מביא איתו שמש קופחת שמקשה על השהייה בגינה. כאשר אנו מעוניינים לשבת בקיץ בגינה, לעשות על האש או להזמין אורחים, אנו עלולים לסבול

קראו עוד »