חיפוש

סדר פעולות בניקיון – מה מנקים קודם את הספה או הרצפה

ניקוי הספה נחוץ בדרך כלל כאשר ישנם כתמים או אבק שמכערים את מראה הספה ומחייבים ביצוע של ניקיון. בבואכם לנקות את ביתכם, אתם עשויים למצוא את עצמכם מתלבטים מה לנקות קודם: את הספה או את הרצפה. התלבטות כזו עשויה לנבוע מהקושי להחליט אם כדאי להתמקד בניקוי יסודי של הספה ולבסוף בניקוי כללי של הרצפה, או שעדיף לסיים עם ניקוי הרצפה ולבסוף להתפנות לניקוי הספה.

 

הסרת אבק בטרם שטיפת הרצפה

שיטת הניקיון הנכונה הינה להתחיל מלמעלה ולבסוף, להגיע למטה. עפ"י שיטה זו כדאי להתחיל בהסרת אבק ולכלוך מהריהוט ובכלל זה, גם מהספה ולבסוף, להגיע לשטיפת הרצפה. את האבק שנמצא על הספה ניתן לשאוב באמצעות שואב אבק, כך שגם אם שטפתם את הרצפה והשארתם את ניקוי הספה לסוף, תוכלו בצע את שאיבת האבק באופן יסודי ומבלי שיעוף לכיוון הרצפה.

אולם, אף על פי שניתן להיעזר בשואב אבק בתהליך הניקיון, ניתן לצמצם את זמן ההתעסקות עם ניקוי האבק, ע"י הסרתו כבר בהתחלה ולבסוף, לאחר שהורדתם את האבק ואת הלכלוך מהריהוט ובפרט, מהספה, תוכלו לקרצף את הרצפה ולגרוף את כל המים שצברו אבק ולכלוך.

 

ניקוי הספה

ניקוי של ספה מתבצע בהתאם לסוג הריפוד שלה, כאשר ישנם סוגי ריפוד קלים יחסית לניקוי ולעומת זאת, ישנם סוגי ריפוד קשים יותר לניקוי. כאשר מדובר בכתמים קשים שהצטברו על הספה, אשר דורשים לא מעט זמן להסרתם, אזי כדאי לסיים את ניקוי הרצפה תחילה ולאחר מכן, להקדיש זמן לניקוי הכתמים שבספה.

 

ניקוי מקצועי של ספות

לרוב, ניקוי מקצועי של ספות הכרחי במצבים בהם ישנם כתמים קשים שלא ניתנים לניקוי באמצעות מטלית לחה או חומרי ניקיון ביתיים. ספות עשויות לצבור לכלוך כתוצאה מאבק, כתוצאה מנוזלים שנשפכו עליהן, כתוצאה מכתמי צבע ועוד, כאשר לכלוך מסוג זה עשוי לרדת בעיר ע"י ניקיון חזק המתבצע ע"י חברות מקצועיות המומחות בכך.

חברה מקצועית לניקיון ספות תוכל להעניק עבורכם שירותי ניקיון, תוך שימוש בחומרים פעילים, המותאמים לספה שלכם, לסוג הריפוד שלה, לצבע שלה ולעוצמת הכתמים שנמצאים עליה. ככלל, ניקוי ספות מקצועי מתמקד הן בהסרת הכתמים והן בהסרה של ריחות רעים מהספה. בנוסף, מטרתו של הניקוי להשמיד חיידקים ובקטריות שעשויים להתפתח בקפלים שבספה.

חברות שונות מציעות שירותי ניקיון מקצועיים לבית ולעסק, כך שתוכלו להיכנס לאתרים רלוונטיים באינטרנט ולאתר חברת ניקיון מומלצת.

 

לסיכום

ניקוי הרצפה והריהוט הקיים בבית או במשרד מתבצע לרוב לפי סדר מסוים, כאשר הדגש מושם תחילה על הסרת האבק שהצטבר על הריהוט. בהתאם לסדר ניקוי זה, ההמלצה להיפטר תחילה מאבק ומכתמים שקיימים על הספה ולבסוף, לשטוף את הרצפה היטב במים ולהסיר ממנה את הלכלוך והכתמים, אשר הצטברו בה.

לקבלת תוצאת ניקוי מקצועית של הבית או של בית העסק, ניתן לפנות לחברת ניקוי מקצועית, שעשויה להקל את מלאכת הניקוי עבורכם.

סדר פעולות בניקיון - מה מנקים קודם את הספה או הרצפה

אולי תאהבו גם את

חדר רחצה
4 פריטי חובה לאמבטיה

האמבטיה, למרות היותה מקום לא גדול במיוחד היא חדר עם לא מעט ציוד. כדי לא ליצור מצב שבו האמבטיה שלנו עמוסה מידי, חשוב לבחור את

קראו עוד »
כספת עם מנעול
איך לבחור קוד חזק למנעול?

למרות שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים אנחנו מאוד רגילים לראות מנעולים שעובדים תוך זיהוי העיניים שלנו או טביעת האצבע, אנחנו רואים שיש גם מנעולי קומבינציה

קראו עוד »
חנות
4 יתרונות ברשתות צל לבית

הקיץ הישראלי מביא איתו שמש קופחת שמקשה על השהייה בגינה. כאשר אנו מעוניינים לשבת בקיץ בגינה, לעשות על האש או להזמין אורחים, אנו עלולים לסבול

קראו עוד »