חיפוש

מהי קופת גמל IRA ומה חשוב לדעת לגביה?

התנהלות כלכלית נכונה, מתבססת על הוצאות שוטפות וחסכונות. קרי, מוצאים כסף על מה שאנחנו צריכים ולצד זה, מקפידים להשאיר כסף בצד ל"ימים גשומים". לרשותנו אופציות שונות בעזרתן אנו יכולים לחסוך כסף. אחת מהן היא קופת גמל IRA. מומלץ להכיר אותה ולהבין כיצד היא יכולה לשרת אותנו, בשביל ליהנות מהיתרונות הטמונים בה.

 

העולם הפיננסי מציע לנו מגוון אפשרויות בהן אנו יכולים להיעזר בשביל לחסוך כסף, לטווח קצר או ארוך. עלינו לבחור את התוכנית המתאימה עבורנו, בדרך בה התוכנית מתנהלת ובתשואה שאנחנו יכולים לקבל עליה.

החלוקה הראשונה שאנחנו יכולים לעשות היא בין תוכניות חסכון פאסיביות לתוכניות חיסכון אקטיביות. במילים אחרות, ישנן תוכניות בהן אפשר להפקיד כסף וליהנות אך ורק מהריבית שהן צוברות. כמו למשל, תוכניות חיסכון בבנק. לעומתן, ישנן תוכניות בהן מפקידים כסף והוא מושקע במרכיבים שונים בשוק, וההשקעה יוצרת את התשואה.

זה הרעיון שעומד בבסיסו של קופות גמל. אנחנו מפקידים כסף בתוכנית והיא מושקעת בהשקעות שונות וצוברת תשואה עבור החוסכים המשקיעים בה. גם בתוך הקטגוריה של קופות גמל ישנן שתי אופציות: קופת גמל רגילות או קופת גמל IRA.

 

ההבדלים בין קופת גמל רגילה לקופת גמל IRA

קופת גמל זה מושג שכמעט כולם מכירים. רובנו מושקעים בקופות גמל דרך מקום העבודה או באופן עצמאי. אנחנו מפקידים כסף והגורם שאחראי על הקופה בוחר איפה להשקיע אותו. אנחנו מקבלים פעם ברבעון דו"ח אודות הנתונים של הקופה, כמה השקענו, כמה הרווחנו, כמה דמי ניהול שילמנו ועוד. על פניו זו השקעה אקטיבית אבל למעשה אין לנו שום שליטה עליה.

לעומת זאת, קופת גמל IRA היא השקעה אקטיבית באופן אמיתי. זו קופת גמל שאנחנו לא רק מפקידים בה כסף אלא גם בוחרים איפה להשקיע, כמה וכיצד. מי שבוחר להשקיע באופציה זו, אחראי באופן מלא על ההשקעה ויכול לעשות זאת על דעתו מבלי שגורמים חיצוניים יכתיבו לו דבר.

 

היתרונות של קופות גמל IRA

קופת גמל IRA משאירה את השליטה על ההשקעה בידי החוסכים באופן מלא. לשליטה הזאת יש משמעות במספר מובנים:

ראשית, הם מחליטים איפה להשקיע, כיצד ובאיזה אופן ההשקעה שלהם תתחלק בין אופציות שונות. שנית, הם לא תלויים בשום גורם מתווך, שום גורם חיצוני, הכל נעשה על ידם באופן עצמאי. שלישית, הם לא חשופים לטעויות של גורמים שמטפלים בכסף שלהם.

ארבע, כל משקיע יכול לבצע השקעות לא רק על פי היבטים כספיים אלא גם על פי היבטים אחרים, לדוגמא, היבטים ערכיים. חמש, יותר זול לנהל קופת גמל IRA מאשר להשקיע בקופת גמל שבית השקעות מחזיק וגובה דמי ניהול עבור ההשקעה. לסיכום, האופציה של קופת גמל IRA היא אידיאלית למי שמבקש לשלוט בחסכון ובהשקעות שלו לעתיד.

ההבדלים בין קופת גמל רגילה לקופת גמל IRA

אולי תאהבו גם את

מי זכאי להחזר מס?

מדינת ישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר בכל הקשור לשיעור המס שנאלץ כל אזרח במדינה לשלם. אמנם שיעור המס מותאם לגובה ההכנסה של האדם ועדין,

קראו עוד »
מה זה IRS ומה תפקידו

רשות המיסים האמריקאית ידועה גם בכינוי המפורסם IRS שהוא למעשה ראשי התיבות למילים  Internal Revenue Service – שירות הכנסות הפנים. התפקיד העיקרי והמוכר ביותר של

קראו עוד »
האם הר הכסף באמת יכול לאתר לכם חסכונות אבודים?

לעשות חיסכון זה משהו שכולנו חושבים עליו בשלבים שונים של החיים, כי למה לא בעצם? זה לא משנה אם בסופו של דבר תשתמשו בחיסכון כדי לממן את חייכם, את הלימודים של הילדים או כל דבר אחר, כי מה שבטוח זה שכשיש לנו חסכונות אנחנו מרגישים רגועים יותר

קראו עוד »