חיפוש

מיסוי ריווחי הון ודיבידנדים בארה"ב – כל מה שחשוב להכיר

מיסוי על ריווחי הון בארה"ב הוא מיסוי שנגבה באופן מדורג. דרך מיסוי זאת באה לידיי ביטוי בכל שהמיסוי על ההון נגבה בצורה לא אחידה ומשתנה בהתאם למספר קריטריונים. גובה ההכנסה הכללית, הדרך בה ההון התקבל, כל אלו ועוד נוספים מהווים גורמים דרכם יקבע מה הוא אחוז המס אשר יגבה מרווחי הון ודיבידנדים בארה"ב

 

מה זה בכלל רווח הון?

ובכן, בגדול רווח הון הוא הסכום אשר הרוויח בעל נכס עקב המכירה של הנכס. לדוגמה, זוג צעיר אשר רכש נכס במיליון דולר ולאחר זמן מה מכר את הנכס במיליון וחצי דולר. ההפרש בין סכום המכירה לסכום הקנייה יהווה את רווח ההון, בדוגמה זאת – רווח ההון הוא חצי מיליון דולר.

חשוב לציין, נכס אמנם יכול להיות נכס נדל"ן לדוגמה בית, אך לא בהכרח, נכס יכול להיות גם נכס פיננסי ורווח ההון יחושב באותו האופן. עניין מיסוי ריווחי הון, בפרט בארה"ב, הוא די מורכב ומסועף, ישנם אתרים ייעודים כמו https://masamerica.co.il שנותנים מענה מקצועי לענייני מיסוי שונים בארה"ב.

 

עדיפות למכירת נכס לאחר זמן רב בהיבט מיסוי ריווחי ההון

כדי למנוע מצב בו משקיעים קונים נכסים ומוכרים אותם לאחר זמן קצר, ובכדי לנסות לייצר יציבות בשוק נדל"ן בארה"ב, המדינה קבעה כי מי שמכר נכס לאחר פחות משנה מזמן קנייתו – ישלם שיעור מס גבוה יותר ביחס לכאלו שמכרו נכס לאחר החזקה של למעלה משנה.

המס אשר יגבה מאלו שיצרו רווחי הון בטווח זמן של פחות משנה מזמן הרכישה נקרא "מס רגיל" והוא נגבה בשיעורים גבוהים יחסית, ואילו אלו שיצרו רווחי הון בטווח זמן של למעלה משנה יזכו לשיעורי מס עדיפים.

 

איך נקבעים שיעורי מס ריווחי הון?

  • 28% – אחוז מיסוי זה יגבה עבור ריווחי הון שהושגו ממכירת אוספים, למשל אוסף בולים, כמו כן אחוז מיסוי זה יגבה גם עבור מניות מסוג Qualified small business stock.
  • 25% – שיעור מיסוי זה יגבה עבור הנתח מרווח ההון המיוחס לפחת הדרוש
  • 0% – 20% – שיעור המס יגבה עבור רווח הון שאינו עונה על ההגדרה של רווחי ההון מהסעיפים הקודמים. גובה המיסוי המדויק יקבע לפי גובה הכנסה הכללית.

 

מיסוי דיבידנדים

דיבידנד הוא למעשה תשלום אשר חברה מעבירה למחזיקי המניות שלה מתוך רווחי החברה או עודפיה. בדומה לריווחי ההון, גם הרווח מדיבידנדים ממוסה על סמך מספר קריטריונים. הסיווג העיקרי נוגע לסוג הדיבידנד, עבור "דיבידנד רגיל" יגבה שיעור מס גובה יותר ברוב המקרים ביחס ל"דיבידנד מוטב" וזאת כתלות בגובה ההכנסה הכללית והאופן בו בעל המניות מחזיק במניות החברה.

 

האם כדאי להשקיע בארה"ב בהתחשב במדיניות המיסוי שלהם?

ובכן, ישנם גורמים רבים שיקבעו אם אכן כדאי להשקיע בנכס כזה או אחר בארה"ב בכדי להשיג רווחים. כדאי להיוועץ בגורמי מקצוע כדאי להבין את הכדאיות של השקעה מסוג זה.

מיסוי

אולי תאהבו גם את

מי זכאי להחזר מס?

מדינת ישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר בכל הקשור לשיעור המס שנאלץ כל אזרח במדינה לשלם. אמנם שיעור המס מותאם לגובה ההכנסה של האדם ועדין,

קראו עוד »
מה זה IRS ומה תפקידו

רשות המיסים האמריקאית ידועה גם בכינוי המפורסם IRS שהוא למעשה ראשי התיבות למילים  Internal Revenue Service – שירות הכנסות הפנים. התפקיד העיקרי והמוכר ביותר של

קראו עוד »
האם הר הכסף באמת יכול לאתר לכם חסכונות אבודים?

לעשות חיסכון זה משהו שכולנו חושבים עליו בשלבים שונים של החיים, כי למה לא בעצם? זה לא משנה אם בסופו של דבר תשתמשו בחיסכון כדי לממן את חייכם, את הלימודים של הילדים או כל דבר אחר, כי מה שבטוח זה שכשיש לנו חסכונות אנחנו מרגישים רגועים יותר

קראו עוד »